Ikke logget ind
Forside / Forum / Danskerbasen / Borgerlig vielse.

Finn Mogensen
1 Maj 2024 - 20:55
Borgerlig vielse.

LØST - med tak.

Carl Andersen Frank *14.1.1908 i Højslev/Fjends/Viborg blev borgerligt viet 24.10.1934 i Kolding med Gerda Cæcilie Hedemann *25.9.1911 i Tjæreby/Strø/Frederiksborg.

Jeg har fundet vielsen i duplikatbogen  60/220. Men jeg kan ikke linke (hvorfor mon?) og ikke overføre vielsen til parret i Danskerbasen.

Mvh. Finn

Bengt Bolinder
29 Apr 2024 - 20:18:55
Svar: Borgerlig vielse.

Link til siden ?

- Bengt

Finn Mogensen
29 Apr 2024 - 22:14:04
Jeg kan godt kopiere bjælken, men ikke sætte ind.

Bente Pedersen
30 Apr 2024 - 08:44:19

når du har kopieret bjælken sætter du ind ved har sætte din courser her i feltet og højreklikke, så kommer der en menu hvor du vælger sæt ind 

som jeg ser det nu er hun ikke indtastet på det opslag du har fundet - DEt er betingelsen for at du kan indsætte noget i danskerbasen 

jg mener at have forklaret dette flere gange - sørg for at der er tastet før du søger hjælp til resten her 

Med hilsen Bente P

Finn Mogensen
30 Apr 2024 - 14:45:09

Du har tidligere i en anden sag skrevet, at jeg skal finde opslaget på DFS og derfra taste, og dagen efter tilknytte.

Jeg har endnu ikke fundet ud af, hvor på DFS jeg finder opslaget.

Mvh. Finn

Bente Pedersen
30 Apr 2024 - 15:32:25

jamen - indtil du finder det - ja så er der ikke så meget at gøre :-) go jagt 

Start med at lede under Kolding Købstad under Vejle Amt

Bente P 

Finn Mogensen
30 Apr 2024 - 19:51:30

Det var helt spændende at se under Kolding købstad, andre kilder. Men der var desværre intet om borgerlige vielser.

Har du andre forslag til jagten?

Mvh. Finn

Bente Pedersen
1 Maj 2024 - 13:17:44

puds brillerne og kig igen :-) - under ægteskabsbøger der er rigtig mange og der er også en der dækker det du søger

Når du finder den rigtig så skal du markere typen som vielser - og når du så fuldtaster den skal du bruge Borgerlig vielse - det er faktisk meget nemt og jeg ved jo ar du gerne vil have alle oplysninger med 

VH Bente P

Finn Mogensen
1 Maj 2024 - 20:54:15

Jeg ser intet om ægteskabsbøger blandt de mange grupper under andre kilder,

nemlig Arkiver - Attester - Diverse - Ejendomsoplysninger - Familie - Lokal administration - Militær - Politi og domstole - Sundhed og Sociale forhold - Uddannelse.

Hvad er det for et spor, jeg mangler?

- Nu lykkedes det minsandten - Du har ret. Det var egentlig ikke så svært.

Mvh. Finn