Ikke logget ind
Forside / Forum / Danskerbasen / Ny person født udenfor DK

Finn Mogensen
4 Apr 2024 - 21:14
Ny person født udenfor DK

LØST - med tak.

Når jeg klikker på NY PERSON UDENFOR DK hos Peter Heinrich Albert Kotzebue *1794 i Hannover, gift 1.12.1821 i Voldby/Gjern/Skanderborg, AO 71, står der: 'identisk person findes allerede'. Men hvor? Og hvordan får jeg ham ind i systemet som ane til mange danskere?

Hænger det sammen med, at Hannover dengang hørte til hertugdømmerne?

Mvh. Finn

Bente Pedersen
1 Apr 2024 - 15:35:31
Svar: Ny person født udenfor DK

du har oprettet ham her 

https://www.danishfamilysearch.dk/danskerbasen/person5841106

og når du så har et barn af ham - kan du tilføje ham som far til dette barn 

Bente Pedersen
1 Apr 2024 - 15:43:37

jeg har fundet 7 børn efter ham og har tilknyttet disse - sig til hvis der er flere og du vil have hjælp til dette 

hilsen Bente P

Finn Mogensen
2 Apr 2024 - 12:06:51

Jeg har ham også på FT 1860 Hallund/Dronninglund/Hjørring, AO 6, sammen med datteren Elisa. Men her kan jeg heller ikke tilknytte. Hvad gør jeg galt?

Jeg fandt lige Ernst Høpke Kotzebue *13.6.1841 Levring, Viborg, AO 16, som det lykkedes at tilknytte faderen.

Han er i øvrigt farfar til Knud Ernst Haakon Kotzebue *9.1.1906, hvis borgerlige vielse jeg har problemer med som anført nedenfor.

Mvh. Finn

Bente Pedersen
3 Apr 2024 - 12:06:53

når du skal søge efter ham skal du rette i fødselsår ved søgefelterne - de kan ofte være forkerte i folketællingerne - derfor kunne du ikke tilknytte Peter - det har jeg gjort nu 

og ved Elise var hun i folketællingen skrevet som Elisa - og derfor også en lille rettelse her inden man kan tilknytte - det er gjort nu :-) 

hilsen Bente 

Bente Pedersen
3 Apr 2024 - 12:12:25

Han er i øvrigt farfar til Knud Ernst Haakon Kotzebue *9.1.1906, hvis borgerlige vielse jeg har problemer med som anført nedenfor. ???

har du tastet den borgerlige vielse - hvor er den foregået - jeg kan nemlig ikke finde den

VH Bente 

Finn Mogensen
3 Apr 2024 - 17:25:14

Jeg tastede mine oplysninger om hans vielse ind her i Forum/Danskerbasen den 27. marts.

DFS havde engang en mulighed for at bidrage til et fonetisk alfabet. Nu kan jeg ikke finde det.

Mvh. Finn

Bente Pedersen
3 Apr 2024 - 21:20:56

Fonetisk søgning kan findes i facebookgruppen , hvor en superbruger tilføjer/vedligeholder dette

VH Bente P

Finn Mogensen
4 Apr 2024 - 09:14:53

Jeg ser ingen notater i FB-gruppen siden 16. april 2021, og jeg ser heller ingen muligheder for at komme ind. Så jeg troede, gruppen var gået ind. Jeg sparede ellers meget tid før i tiden ved brug af det fonetiske alfabet. Jeg tænker her på, at Elise - Elisa ville høre hjemme der.

Mvh. Finn