Ikke logget ind
Forside / Forum / Hjælp til indtastning / Får jeg automatisk en fejlmelding, hvis jeg gør noget forkert omkring Fuld indtastning?

Lissy Henriksen
24 Sep 2022 - 11:12
Får jeg automatisk en fejlmelding, hvis jeg gør noget forkert omkring Fuld indtastning?

Jeg er gået i gang med en kirkebog fra Varde, fødte mænd fra 1934. Jeg har tastet for året 1934, bare navnene, men er nu gået tilbage til start for at lave fuld indtastninger. 

Navnet jeg har indtastet er "hoppet op" på linien ovenover, men er det korrekt, at jeg ikke kan læse oplysningerne om fader og moder osv, når jeg klikker på blyanten? 

Jeg har klikket udfyld automatisk ifølge video vejledning. Har jeg gjort noget forkert? Jeg har prøvet at slette navnet - for at prøve igen. 

Lissy Kehlet Henriksen

Bengt Bolinder
25 Sep 2022 - 13:51:36
Svar: Får jeg automatisk en fejlmelding, hvis jeg gør noget forkert omkring Fuld indtastning?

For det første, send venligst et link til den side du har problemer med. Altid send https adressen til os.

Ved at bruge browseren Google Chrome plejer det ikke at give problemer.

Hvilken browser bruger du ?

Når man fuldtaster skal alt tastes. Barn, fader, moder, faddere, præst. Løbenummer. Alt.

Vi må gerne sætte den gule firkant til kun at dække starten af linien. Selv synes jeg den forstyrrer teksten.

Mvh Bengt

Bengt Bolinder
26 Sep 2022 - 11:35:29
Svar: Får jeg automatisk en fejlmelding, hvis jeg gør noget forkert omkring Fuld indtastning?

(jeg har rettet lidt i mit oprindelige svar)

Løbenr 25, den øverste er du begyndt på med fuldtastning. Den bedes du tast færdig.

Det er opslag 3.

link til siden er danishfamilysearch.dk/sogn1209/churchbook/source26782/opslag5396433

Indeksering:

Når du taster døde  eller udøbte drenge/piger skriver "død dreng efternavn" eller "udøbt dreng efternavn"

Hvis efternavnet er Jensen, Larsen, Nielsen eller et almindeligt -sen navn skriver jeg også fornavnene på faderen eller moderen ved ugifte.

Altså eks. "dødfødt pige Hans Peter Jensen" eller "udøbt dreng Karen Jensen"

Det er for at lettest finde den rigtige i en søgning.

Fuldtast:

Ved fuldtast skal vi skrive det der står. Navn kan så være "Et dødfødt pigebarn".

Her vil søgningen hitte på faderens navn / moderens navn.

Med hensyn til den gule firkant, er jeg ikke selv en stor fan... derfor sætter jeg den ude i venstre margin.

Bare spørg, hvis du er i tvivl.

Mvh Bengt