Ikke logget ind
Forside / Forum / Hjælp til at finde dine aner / Magnus Budde født cirka 1768 Østerport/Østervold KBH

Palle Budde
17 Apr 2021 - 03:35
Magnus Budde født cirka 1768 Østerport/Østervold KBH

Jeg har svært ved at finde min 4xtipoldefar Skrædder Magnus Budde. Kan finde hans første, andet samt tredje ægteskab men kan ikke finde hans fødsel eller hans forældre nedskrevet nogle steder. En enkelt anetavle siger han er født på Østerbro men tænker der menes Østervold eller Østerport ?

Nogen der kan være behjælpelige?

Har fundet en skrivelse der omhandler hans for sene indmelding som lærling som skrædder. men intet svendebrev.

I DFS kan jeg kun finde hans Søn af første ægteskab Daniel Frantz Budde og han søn Magnus Thorvald Budde. 

Hvis han har været værnepligtig har han været det året før lægdsrullerne begyndte da han ikke er fundet der heller.

Har på nuværende tidspunkt ikke fundet nogle sammenhæng med kendte Budde familier såsom Budde-Lund, ej heller som evt søn af Commandør Kaptajn Budde og Anna Susanne Cathrine Fogh selvom det det kunne passe som deres førstefødte da deres eller førstefødte er født 1772

Har haft kontakt med efterkommer af Daniel Frantz Budde bosat i Norge og han havde også rendt panden mod muren med Magnus Budde, Samme problem har min fars fætter som jeg først fandt ud af eksisterede gennem min slægtsforskning da han også slægtsforsker.

Palle Budde
14 Maj 2021 - 18:27:42
Svar: Magnus Budde født cirka 1768 Østerport/Østervold KBH

Virkelig ingen der kan snuse noget somhelst op ? O:o

Britta Hansen
14 Maj 2021 - 19:36:06
Er det ham, der dør i Holstebro? Disse oplysninger har du formentlig allerede set. Har du været i kontakt med denne slægtsforsker?

Palle Budde
14 Jan 2022 - 23:57:33

Ja det er nemlig ham der dør i Holstebro ! :-)