Ikke logget ind
Forside / Forum / Hjælp til at finde dine aner / Hjälp till att finna upplysningar om Rasmus Rasmusson

Mats Alm
22 Feb 2021 - 14:23
Hjälp till att finna upplysningar om Rasmus Rasmusson

Letar efter upplysningar som kan hjälpa mig att hitta födelsedatum för Rasmus Rasmusson och hans anor bakåt i tiden.

Rasmus Rasmusson ska vara född 1710 i Maribo, Storstrom i Danmark, han avlider 1757-06-08 i Gylle, Malmöhus län, Sverige,

Jag skulle vilja hitta hans födelsedatum.

Hans föräldrar Rasmus Hansen Hoffman född 1673, död 1769-11-05 Maribo, Storstrom och Anne Hoffman född 1673, död 1731-04-01 i Maribo, Storstrom skulle jag även vilja veta mer om.

Skulle bland annat vilja hitta födelseuppgifter och vigselattest.

Tacksam för all hjälp.

Vänliga hälsningar

Mats Alm

Britta Hansen
23 Feb 2021 - 00:35:14
Svar: Hjälp till att finna upplysningar om Rasmus Rasmusson

Hej Mats

Maribo, Storstrøm er er vidt begreb. Maribo købstad? Maribo Amt? Hvor har du fundet disse data? Du må kontakte de slægtsforskere, der viser dette og spørge dem om kilden.

Hvad var hr. Hoffmanns erhverv? Jeg er sikker på, at hustruen ikke hed Hoffmann.

Der er en Hans Haugman, dder døde 24. post Trinitatis 1769 (5.11.1769) 86 år gammel i Kappel, Lollands Sønder Herred, Maribo #12 venstre side (Kort over Maribo Amt)

Et muligt skifte efter ham vil afsløre mere.

Venlig hilsen

Britta Hansen

Mats Alm
23 Feb 2021 - 08:52:47
Svar: Hjälp till att finna upplysningar om Rasmus Rasmusson

Hej Britta och tack för att du tog dig tid.

Mer upplysningar än så här har jag tyvärr inte så jag förstår att det blir som att leta efter en nål i en höstack då.

Hustrun hette Christensdatter som ogift har jag nu hittat.

Det skulle möjligtvis kunna vara den Hans Hoffman du hittat.

Jag får kolla vidare och se om jag kan hitta andra upplysningar att komma med.

Tack ska du ha för hjälpen.

/ Mats