Ikke logget ind
Forside / Forum / Hjælp til at finde dine aner / Savner bekræftelse på et ægteskab

Charlotte Leth
21 Feb 2021 - 16:11
Savner bekræftelse på et ægteskab

Vil så gerne have hjælp til en bekræftelse på et ægteskab mellem

Apollone Christensdatter muligvis født i 1778 Hals sogn og

Jens Larsen  født muligvis  1775 i Hals sogn

Kilde til Jens Larsen Ålborg / Kær / Hals sogn / Folketællinger / 1787 / Opslag Nr. 18

Kilde til Apollone Christensdatter Ålborg / Kær / Hals sogn / Folketællinger / 1787 / Opslag Nr. 12

Jeg tror det er hende her. Kan ikke finde andre i Hals sogn

Disse to navne har jeg fra kilde

Ålborg / Kær / Hals sogn / Kirkebøger / Kirkebog 1768 - 1814 Hals, Ny udgave / Opslag Nr. 73

Hvor deres datter skulle befinde sig barnets navn er Ane Jensdatter født juni 1813 Hals sogn

Apollone Christendsatter Fader skulle være   Christen Pedersen født 1745

Kilde: Ålborg / Kær / Hals sogn / Folketællinger / 1787 / Opslag Nr. 12

Men så holder festen godt nok også op nu kan jeg ikke finde ud af det?

For slår jeg Apollone Christendsatter op i kirkebogen

Ålborg / Kær / Hals sogn / Kirkebøger / Kirkebog 1768 - 1814 Hals, Ny udgave / Opslag Nr. 17

Så fremgår det at moderen hedder Mette Ipsdatter af Hals og hun er gift med Christen Pedersen  deres vielse fremgår her

Kilde:

Ålborg / Kær / Hals sogn / Kirkebøger / Kirkebog 1768 - 1814 Hals, Ny udgave / Opslag Nr. 87

Men hvis vi så slår  hendes far op Christen Pedersen under folketællinger 1787 så fremgår der et andet navn til moder og så er hun lige pludselig ikke moder til Apollone Christendsatter og helt andre børn er nævnt en dem der er nævnt under Johanne Christensdatter af Hals

Kilde: Ålborg / Kær / Hals sogn / Folketællinger / 1787 / Opslag Nr. 12

Er der en behjælpelig sjæl herinde der kan hjælpe mig lidt, når tiden er der til jeg har prøvet at gøre det så godt jeg nu kunne for at I kan hjælpe mig og som I kan se så har jeg virkelig været rundt omkring uden den større held.

Har en mistanke om at Christen Pedersen er blevet gift to gange

1. Mette Ipsdatter af Hals
  2. Johanne Christensdatter af Hals

Kan I bekræfte dette?

Med venlig hilsen

Charlotte Leth