Ikke logget ind
Forside / Forum / Hjælp til at finde dine aner / Svenske aner i Danmark

Jan-Robert Larsen
16 Feb 2021 - 17:36
Svenske aner i Danmark
Jeg bor i Norge, men har en stor slekt (aner) i Sverige. Søster til min farfar - Herman Bror Larsson, født 01.02.1870, het Olga Charlotta Larsson, født 03.02.1872 i Caroli forsamling, Malmø, Sverige. Jeg har hørt at hun reiste fra Sverige til Danmark og bosatte seg der. Ut fra opplysninger i Dansk Demografisk Database finner jeg at hun reiste fra Helsingborg i Sverige til Helsingør i Danmark i 1898. Der stopper alle mine spor for å finne henne i Danmark. Det ser ut som hun fikk oppholdstillatelse Fredriksborg amt, Helsingør sogn den 21.06.1898. Tjenestested Jernbanehotellet i Restauration. Kan dette være til hjelp: Helsingør Byfoged - Oppholdsbogsprotokol 1875 - 1920 G 249.                  Er det nogen som kan hjelpe meg med å finne ut hvor Olga Charlotta Larsson har oppholdt seg i Danmark

Britta Hansen
16 Feb 2021 - 18:36:56
Svar: Svenske aner i Danmark

Jan-Robert Larsen
20 Feb 2021 - 12:15:17

Hei Britta. Takk for tilbakemeldingen. Dessverre så er ikke dette den Olga Charlotta som jeg søker. Den Olga Charlotta  Larsson som jeg søker er født 3. februar 1872 i Malmø i Sverige. Den Olga Charlotta Hanen  er født den 11. mars 1890 i Asminderød sogn i Danmark.

Min Olga Charlotta Larsson har ikke vært gift med Carl Herman Peter Hansen, heller ikke Johan August Johansen. Dessverre er det mye feil i registreringene til min Olga Charlotta Larsen født 3. februar 1872. Før Olga Charlotta reiste fra Helsingborg i Sverige til Fredriksborg i Danmark i 1898 hadde hun ikke vært gift selv om hun hadde født 3 sønner. Det ødelegger mye for den som skal slektsforske når det er så mange feilregistreringer i oppføringen for den du skal finne fakta for.

Takk for at du at du ønsket å hjelpe meg. Er du anvarlig eller har noe å gjøre med registreringen til Olga Charlotta Hansen bør hun fjernes fra alle nettstedene til min Olga Charlotta Larsen født 3. februar 1872 i Malmø, Sverige

Britta Hansen
20 Feb 2021 - 17:54:27

Du skal nærlæse de records, jeg har fundet!

Hende er vies i Helsingør hedder Olga Charlotte Larsson født i Malmø 3. februar 1872. Er der da to personer, der hedder det samme, er født samme dato og samme sted?

På familysearch.org kan du se flere FT-forekomster på hende. 1911