Ikke logget ind
Forside / Forum / Hjælp til tydning / Finde tinglysninger/skifte på 3 og 4x tipolde forældre i Fr.borg amt

Annita Tenna Petersen
14 Feb 2021 - 12:56
Finde tinglysninger/skifte på 3 og 4x tipolde forældre i Fr.borg amt

Hejsa

I går sad jeg og kæmpede, for at finde skifter for det sogn. Men det var helt umuligt. Måske en kan hjælpe mig.

Det drejer sig om:

Jens Pedersen *25/7-1815 i Tjæreby sogn, død 16/6-1873 i Tjæreby.

Ellen Jensdatter, hustru, *29/4-1815 i Lille Lyngby sogn, død 6/7-1898 i Hillerød, hos datteren Kristine og købmand Levinski , slotsgade i forhuset. Begr. i Tjæreby.

Jeg har været på AO, Hillerød Birk , skifteret for Hillerød købstad, Alle sider indenfor Frederiksborg Birk, skifteret, Fr. Borg amt osv osv. Jeg har gennemgået hver enkelt, men kan simpelhent ikke finde nogen aner.

Jeg tjekkede også dødsattester for Ellen Jensdatter, fordi hun dør i 1898 i Hillerød købstad, men heller ikke det gav noget, og jeg burde kunne finde hendes dødsattest, men nej....

Jeg vil ikke give op, endnu. Det er rigeligt, at KB i Lille Lyngby sogn, kun går tilbage til 1805........  HJÆLPPPPPPP  ;-)

Og deres forældre, men de er endnu sværere at finde. Vil en hjælpe mig lidt videre, evt med et link?

Hilsner og god søndag,  Annita

Britta Hansen
14 Feb 2021 - 22:11:02
Svar: Finde tinglysninger/skifte på 3 og 4x tipolde forældre i Fr.borg amt

Her er dødsattesten for Ellen Petersen - Stien er Sundhedsstyrelsen/Dødsattester Øerne/Sjællands Nordre

Navneregistret Hillerød Byfoged - venstre side ca. midt på siden: Petersen, Ellen, født Jensdatter, Enke, Hillerød ............folio 132

Skifteprotokollen - nederst venstre side

Annita Tenna Petersen
16 Feb 2021 - 14:52:09
Svar: Finde tinglysninger/skifte på 3 og 4x tipolde forældre i Fr.borg amt

Tusind tak, Britta :-)