Ikke logget ind
Forside / Forum / Hjælp til indtastning / Ingen overskrift

Finn Mogensen
6 Feb 2021 - 21:07
Ingen overskrift

LØST - med tak.

Endelave sogn, Nim, Skanderborg - Kirkebøger (danishfamilysearch.dk)

Anna Margrethe Asenius fødsel skal fuldtastes for at komme ind i Danskerbasen. Det lykkes ikke rigtigt for mig. Hvad gør jeg galt?

Bente Pedersen
3 Feb 2021 - 19:51:03
Svar: Ingen overskrift

du har IKKE fuldtastet noget  - se vejledningen for fuldtastning - her er rigtig mange videoer, som du kan få glæde af i din videre brug af DFS 

https://www.youtube.com/channel/UCZSPQzTQ84uat8BrI9K_H9A/videos

MVH Bente 

Finn Mogensen
3 Feb 2021 - 23:07:18

Jeg gætter på, at mit problem er, at der ikke under begivenhed (fødte mm) kan vælges 'kronologisk'. Der er her tale om flere begivenheder på samme side.

Endelave sogn, Nim, Skanderborg - Kirkebøger (danishfamilysearch.dk)

Bente Pedersen
4 Feb 2021 - 08:51:00

du trykker ny indtastning  - så kommer der en boks op - der vælger du begivenhed fødte - sætter kryds i den person du vil fuldtaste - og ud for personen vælger du født - og så er det bare at udfylde de oplysninger der er i de forskellige felter - og trykke dig frem gennem fanerne og ved navne der tilføjer du fader øverst og udfylder de data der måtte være om ham - osv - og så vil det være en god ide lige at smide et link i facebookgruppen og få en af de øvrige superbrugere til at kontrollere inden du går videre med de øvrige -

du kan først tilknytte til danskerbasen efter en natkørsel 

God fornøjelse 

hilsen Bente P :-) 

Bente Pedersen
4 Feb 2021 - 08:53:11

Kronologisk er betegnelse for det samlede opslag - når man indekserer hele siden da den indeholder forskellige begivenheder

hver person kan derefter fuldtastes med netop den begivenheder det drejer sig om individuelt  - det kan være der det forvirrer dig 

Finn Mogensen
4 Feb 2021 - 17:14:59

Endelave sogn, Nim, Skanderborg - Kirkebøger (danishfamilysearch.dk).

Hej Bente! Nu har jeg prøvet en fuldtastning på personen. Jeg kan markere den, men ikke sætte den ind i DFS.

Mvh. Finn

Bente Pedersen
5 Feb 2021 - 09:40:43

du har stadig ikke fuldtastet noget - og for godt ordens skyld - så er alle oplysningerne i DFS, så jeg ved ikke hvad du mener med at du ikke kan sætte det ind i DFS 

og hvordan mener du at du har markeret den ??? 

Finn Mogensen
5 Feb 2021 - 12:37:17
Jeg har fulgt retningslinjerne for fuldtastning af denne ene person. Skal hele siden med de forskellige begivenheder fuldtastes, før det fungerer?