Ikke logget ind
Forside / Forum / Teknisk hjælp / Tilknytning af kirkebogs opslag vises ikke

Britta Nielsen
28 Sep 2020 - 17:45
Tilknytning af kirkebogs opslag vises ikke

Når jeg vil tilknytte et kirkebogs opslag til en person, vises både den nye og gamle udgave af kirkebogen, men vælges den nye vises tilknytningen ikke på personen.

Vælges den gamle udgave fungerer det fint, men nu sidder jeg med en vielse fra Astrup sogn 1768, og her vises kun den nye udgave af kirkebogen.

Det har ikke tidligere været et problem. Faktisk opstod det først i går, men hvad skyldes det?

Asger Møller
29 Sep 2020 - 08:26:32
Svar: Tilknytning af kirkebogs opslag vises ikke

Jeg har samme problem, at en del af mine begivenheder med tilknyttede kilder ikke har noget tilhørende billede af et dokument på tidslinjen. Jeg er ellers vant til at kigge efter dem for at se, om noget er dokumenteret eller ej.

Det er først for nyligt, at billedet er holdt op med at dukke op når jeg laver nye begivenheder og tilknytninger. Jeg har ikke forsøgt at tilknytte den gamle udgave i stedet.

Håber billederne - eller en anden indikator - kommer igen.

Britta Nielsen
30 Sep 2020 - 00:21:07

Tak - for svaret!

Så er det ikke mig, der har kludret i det. Jeg bruger opslagene på samme måde.

Hvor de gamle opslag findes, bruger jeg bare dem, men det giver ekstra arbejde at lede oplysningerne op to steder, for sidetal er jo ikke ens.

Og for nogle år findes de ikke, så jeg håber virkelig også at billederne kommer tilbage.

Britta Nielsen
30 Sep 2020 - 00:47:34

Gad vide om siden er blevet hacket - når jeg går ind på nogle af mine "gamle" opslag, vises dato som 6upwf ncfs - og navn som Usprpwf.

Det kan man jo ikke bruge til noget!

Bengt Bolinder
1 Okt 2020 - 23:26:03

DFS virker bedst med Google Chrome browseren.

Hvis du ikke bruger den, kan der nogle gange vises nogle sjove ting eller blanke sider.

- Bengt

Asger Møller
2 Okt 2020 - 10:08:52
Personligt benytter jeg Chrome. Men nu hvor jeg kigger på mine begivenheder med tilknyttede dokumenter, som jeg havde problemer med, kan jeg se, at de faktisk har fået billeder siden sidst jeg skrev. Super! :)