Ikke logget ind
Forside / Forum / Hjælp til at finde dine aner / Ingen overskrift

Svend Aage Andersen
12 Sep 2020 - 18:59
Ingen overskrift
Hej jeg søger efter en lillesøster til min bedstefar

Maren Dagmar Andersen født i Thorsted 18. april 1903.

Hun bliver gift med en Spliid-Splid Der er Købmand i eller omkring Aarhus.

Hun dør på Herning Sygehus  i perioden fra 1951 til 1956. er det muligt at

der er arkiver fra Herning Sygehus.

Svend Aage

Britta Hansen
12 Sep 2020 - 21:04:26
Svar: Ingen overskrift

Hej Svend Aage

Købmanden ser vi i Risskov - fundet på arkiv.dk:

Købmand S.A. Spliids forretning, Nordre Strandvej 91a, Risskov

Du kan prøve at slå op i kirkebøgerne for Herning resp. Risskov, når du nu kender hendes ca. dødstidspunkt.

Venlig hilsen

Britta Hansen

Britta Hansen
13 Sep 2020 - 00:32:13

Det er så ikke den købmand Spliid, hun var gift med.

Hun døde 16.6.1954 på Herning sygehus og blev begravet Elsted. Hun var gift med købmand Oscar Karl Emil Spliid.

Her er hun i Elsted KB

Der gives normalt direkte efterkommere adgang til at se dødsattester yngre end 75 år - læs her på Rigsarkivet: Dødsattester - Kom godt i gang

Jeg ved ikke om, du får lov til at se attesten, da du ikke er direkte efterkommer, men jeg tror, at det er 1954 Århus Land pakken du skal have fat i. Dødsattesterne er arkiveret under afdødes hjemsted/bopæl og ikke under lægekredsen for dødsstedet.

Svend Aage Andersen
13 Sep 2020 - 18:22:26

Tak for hjælpen Jeg har ledt efter hende i mange år, Min grand faster der var den længst overlevende, har kun fortalt at hun arbejde i Kongehuset. Hvor jeg fandt hende

i FT 1930.  Min grandfaster der døde i 1999, Sagde altid at vi ikke måtte, begynde at slægtsforske, da hun mente vi stammede fra rakkerne, Det eneste jeg fandt er en historie om min Tip oldemor, den sidste hekseafbrænding i Danmark der foregår i Haderup i 1991.

Svend Aage