Ikke logget ind
Forside / Forum / Hjælp til at finde dine aner / Efterlysning.

Kaj Ole Nielsen
12 Sep 2020 - 17:10
Efterlysning.

Hej, jeg søger oplysning og døds- og begravelsesdatoer for Johanne Marie Christensen, født i Tårs Sogn den 10 februar 1811, gift med Knud Jørgensen den 4 december 1832 i Tårs Kirke, Knud døde den 10 april 1878 i Tårs.

På forhånd tak

Britta Hansen
12 Sep 2020 - 23:41:35
Svar: Efterlysning.

Hej Kaj Ole

Jeg går ud fra, at  det er Knud Jørgensen død 3.4.1878 i Tårs, Børglum, Hjørring #6

Hvor bor børnene? Er hun flyttet til dem efter ægtefællens død. I hvilke sogne har du ledt efter hende?

Venlig hilsen

Britta Hansen

Britta Hansen
13 Sep 2020 - 00:19:32

Enken Johanne Marie Larsen (har præsten skrevet forkert navn?) efter Knud Jørgensen døde Tårs, Børglum, Hjørring 15.2.1897

Jeg tror måske, at du har fundet en forkert Johanne Marie. 

Hende, der vies til Knud Jørgensen, er kun 19 år - bemærk, at en af forloverne er Christen Laursen, Vrejlev sogn

Johanne Marie *15.9.1814 Hellum forældre Christen Laursen og Sidsel Larsdatter - det passer bedre med oplysningerne ved begravelsen 1897

Hun blev konfirmeret i Vrejlev 1829 #11

Kaj Ole Nielsen
13 Sep 2020 - 12:19:17

Hej Britta. Jeg vil tro hun hedder Christensdatter til efternavn da det jo var mest almindeligt at børn fik faderens fornav tilføjer søn eller datter som efternavn. Jeg ved ikke lige årstal for hvornår man begyndte at brugefaderens efternavn- måske er det i overgangsperioden hun døde.

Jeg tror du har ret i at jeg har fat i den forkerte Johanne- det passer bedre med kirkebogens oplysninger ved hendes dør. Tusind tak for hjælpen