Ikke logget ind
Forside / Forum / Teknisk hjælp / f. Larsen ændres automatisk til F. Larsen

Vagn Berg
10 Sep 2020 - 10:52
f. Larsen ændres automatisk til F. Larsen

Har fået indekseret et par navne og har noteret mig at eksempelvis "f. Larsen" automatisk ændres til "F. Larsen"

Måske en lille forskel, men jeg jeg læser det lille f. som født og det store F kan være et hvilket som helst navn, der starter med F

Er det bare mig eller....

Benytter Safari på Mac

Mvh. Vagn

Bente Pedersen
10 Sep 2020 - 15:00:26
Svar: f. Larsen ændres automatisk til F. Larsen
systemet læser dette f. som et navn så man skal altid skrive født Larsen 

Vagn Berg
10 Sep 2020 - 17:43:09
Svar: f. Larsen ændres automatisk til F. Larsen

Jeg har været ude af systemet et stykke tid og husker ikke at denne automatik var der tidligere.

Spørgsmål: Alle de steder hvor jeg tidligere har skrevet "f. Nnnn" - bliver de opdateret til "F. Nnnn" For så er der mange der har fået mellemnavnet F.

Jeg går fra at det er indføjet i forbindelse med en opdatering - Der er sikkert en god forklaring, men jeg synes ikke at ændringen virker overbevisende.

Jeg har været uheldig at ramme en folketælling hvor tællingskommissæren har gjort et stort nummer ud af skrive "f. Nnnn" ud for alle gifte kvinder. Skal jeg være kildetro, så skal det jo med :-|

Nu har jeg været inde for at rette de poster hvor jeg havde skrevet f. i stedet for født.

- Systemet ændrer stadig automatisk et lille f til et stort F - ikke smart når det ikke er et navn.

- Den registrer nu "Født" som et mellemnavn under søgefelter - det er vel heller ikke så smart

Mvh. Vagn