Ikke logget ind
Forside / Forum / Danskerbasen / Borgerlig vielse

Inge Klarlund Kristensen
6 Sep 2020 - 21:11
Borgerlig vielse
Jeg er ny her :-) Jeg ville finde dokumentation for mine forældres borgerlige vielse d. 3/11 1956, men det er ikke umiddelbart lykkedes. Det kan måske slet ikke lade sig gøre her på Danish Family Search at søge på borgerlige vielser? På forhånd mange tak for svaret :-)

Britta Hansen
8 Sep 2020 - 01:09:13
Svar: Borgerlig vielse

Hej Inge

Du kan slå op på AO (Arkivalier online på Rigsarkivwet), hvis du ved, hvor de er viet henne. Og det ved du formentlig :-) det står på din dåbs-record. Der er en del Borgerlige vielser on-line

Ikke alle steder har 1956 vielser on-line. F.eks. har København til og med 1961, Vordingborg kun til august 1952.

Venlig hilsen

Britta Hansen

Inge Klarlund Kristensen
9 Sep 2020 - 08:29:24

Mange tak for dit svar :-) (Jeg har forsøgt og kunne ikke finde deres vielse på Lyngby Rådhus d. 3/11 1956).

Og et tillægsspørgsmål, hvis du kender svaret: HVIS det nu lykkes mig at finde dem, så har jeg ikke mulighed for at lægge den dokumentation ind på DFS, har jeg? Jeg kan kun dokumentere v.h.a. kirkebøger, folketællinger og det, der i øvrigt ligger (lægderuller, politi-... o.s.v.), ikke sandt?

Venligst

Inge

Britta Hansen
9 Sep 2020 - 10:51:31

Hej Inge

Nu gætter jeg: er dette dine forældre?

Venlig hilsen

Britta Hansen

Tilføjet:

Jeg vil tro at ægteskabsjournalerne ligger under fanebladet 'Andre kilder', hvis det lykkes dig at finde stedet. Du må gemme url-adressen på billedet fra Ægteskabsbogen https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=405009#405009,74938736

Bente Pedersen
9 Sep 2020 - 15:39:29

her er samme opslag på DFS - i tilfælde at det er dine forældre :-)

https://www.danishfamilysearch.dk/sogn625/churchbook/source330739/opslag21267814

Inge Klarlund Kristensen
10 Sep 2020 - 07:06:12

Mange tak for hjælpen ad flere omgange, Britta :-) Du fandt frem til mine forældre, og du gav mig også svar på, hvad jeg rent teknisk kan gøre! 

Og også mange tak til dig, Bente, for at finde linket til mig på DFS!

Skønt med et forum som dette, hvor man kan hente hjælp :-) Endnu engang stor tak til jer begge.