Ikke logget ind
Forside / Forum / Hjælp til at finde dine aner / udlagte barnefader carl(hans) laurits hansen

Tina Olsen
15 Jul 2020 - 07:14
udlagte barnefader carl(hans) laurits hansen

til nielsine kirstine olsen f.13-8- 1894 i tikøb.carl er født i københavn i ca.1857.søger oplysninger om hvornår og hvor han er død?

og om han har fået andre børn.

jeg har fundet ham som hans laurits hansen i nakskov i 1908, jeg tror han har været på anstalter og tvangsfange rundt omkring.

venlig hilsen Tina olsen

Britta Hansen
16 Jul 2020 - 22:42:27
Svar: udlagte barnefader carl(hans) laurits hansen

Hej Tina

Smid venligst links ind på de forekomster, du har på den udlagte barnefader: - født i Kbh, fødselsår, etc hvor har du det fra? Ved fødslen står han som arbejdsmand Carl Lauritz Hansen af København. Har du fundet en faderskabssag? Hvorfor skulle han kalde sig Hans Laurits?

Hvor er moderen fra, skriv også gerne data på hende!

Venlig hilsen

Britta Hansen

Sys Oppenlænder
22 Jul 2020 - 15:14:29

Hej Tina

På Nilsine Christine Olsens fødsels optegnelse står der at Carl Lauritz er 34 år i 1894, så han er født i 1859 / 1860. 

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17119136#157501,26425312

Jeg har fundet en Carl Lauritz i politiets registreblade, der kunne være den du leder efter, født 25 Nov 1859 i Kbh. Han har opholdt sig på sundholm en overgang. 

https://www.kbharkiv.dk/sog-i-arkivet/sog-i-indtastede-kilder#/post/17-1968809

Du kan evt følge det spor og se hvad ud ellers kan finde på ham. Jeg vil foreslå du finder han i lægsrullerne, der kan du se hvor han har opholdt sig igennem tiden. 

Mvh

Sys

Britta Hansen
23 Jul 2020 - 10:14:17
Jf. overskriften er det moderens alder 34 år, der er nævnt i 5. kolonne. Det er ikke utænkeligt, at den udlagte barnefader er jævnaldrende, men det er rent gæt :-)

Sys Oppenlænder
24 Jul 2020 - 10:58:30

Ja Britta du har helt ret, det selvfølgelig moderens alder der er listet. Det var en ups fra min side.  Men den Carl Lauritz ville jeg alligevel udforske og se hvad jeg kunne finde af spor. 

God dag til jer.

Britta Hansen
25 Jul 2020 - 00:18:33
Ja, han ser bestemt interessant ud. Hvad har du fundet ud af om ham?