Ikke logget ind
Forside / Forum / Hjælp til at finde dine aner / Kan nogen finde Jensine Kirstine Christensen og Arne Vagn Christensen, min farfars søster og lillebror.

Erik Malthe Christensen
14 Feb 2020 - 13:48
Kan nogen finde Jensine Kirstine Christensen og Arne Vagn Christensen, min farfars søster og lillebror.

Jensine er født 4.oktober 1896 i Harlev sogn, Framlev herred, Århus amt

Konfirmeret 2.oktober 1910 i Alling sogn, Skanderborg kommune

Forældre: Rasmus Peter Christensen og Øllegaard Frederiksen.

Familien flyttede mellem 1896-1898 fra Harlev sogn til Tulstrup sogn, Skanderborg kommune.

De fik her en søn Arne Vagn Christensen 15.maj 1907, som jeg heller ikke ved mere om!

(Min farfar hed Kristian Johannes Christensen, født i Harlev 22.april 1893).

Kan nogen hjælpe??

Venligst

E.Malthe Christensen

Karin Andersen
14 Feb 2020 - 16:26:14
Svar: Kan nogen finde Jensine Kirstine Christensen og Arne Vagn Christensen, min farfars søster og lillebror.

Hej Erik

Arne er født i Tulstrup sogn som er nabosogn til Linå sogn. Jeg har fundet en ugift Arne Vagn Christensen, samme fødselsdato, i folketællingen 1940 hvor han er landarbejder.

Der står godt nok han er født i Laven, men dette er i Linå sogn, så det kan jo godt være ham.

Du kan finde ham i FT 1940 Odense amt, Båg herred, Køng sogn, Glamsbjerg by,  Langgade, matr.nr. 12 b

Med venlig hilsen

Karin Andersen 

Karin Andersen
14 Feb 2020 - 16:22:45
Svar: Kan nogen finde Jensine Kirstine Christensen og Arne Vagn Christensen, min farfars søster og lillebror.

Hej Erik.

Iflg. kirkebogen hedder Jensine  Kirstine til mellemnavn og så er hun til at finde som gift med børn  i

folketælling 1940 i Pederstrup by, Mogenstrup sogn, Hammer sogn Præstø Amt. 

Med venlig hilsen

Karin Andersen 

Erik Malthe Christensen
14 Feb 2020 - 20:01:18

Hej Karin.

Tak for din reaktion.

Jeg kan ikke finde Jensine i FT 1940 som du beskriver i Pederstrup by, Mogenstrup sogn, Hammer Herred.

Kan du forklare nærmere??

Venligst

E.Malthe Christensen

Karin Andersen
15 Feb 2020 - 00:11:01

Hej Erik.

Det kan jeg godt forstå du ikke kan finde, for det er i FT 1930 hun er på den adresse.

I FT 1940 er hun på Slagelsevej 13, Lille Næstved by, Herlufholms sogn, Flakkebjerg herred, Sorø amt 

Du må undskylde jeg har fået blandet rundt i årstallene.

I begge FT står de allerførst på skemaet,  mandens navn Karl Evald Ritsgaard.

Med venlig hílsen

Karin Andersen

Erik Malthe Christensen
15 Feb 2020 - 14:55:32

Hej Karin.

Til din orientering har jeg nu fundet både Jensine og Arne, og vil gerne sige dig tak for hjælpen.

Hvordan gjorde du da du søgte på dem? Du var jo ret hurtig til at svare. Er der et sted hvor man kan søge på personens navn og fødselsdato, hvorefter der vises hvilken FT personen kan findes på ???

Venlig hilsen

E.Malthe Christensen

Karin Andersen
16 Feb 2020 - 16:29:59

Hej igen.

Når jeg ikke kan finde en person på danishfamilysearch så går jeg videre til

familysearch..org via denne side https://www.familysearch.org/search/collection/location/1927025?region=Denmark

hvor man også kan søge specifikt i een folketælling af gangen.

FT 1940 har jeg fundet i en betalingsdatabase som jeg har abonnement på. 

Med venlig hilsen

Karin Andersen