Ikke logget ind
Forside / Forum / Hjælp til at finde dine aner / Hjælp til at finde min fars moster

Merete Jepsen
14 Feb 2020 - 06:46
Hjælp til at finde min fars moster

Har behov for at finde min fars moster Ane Hansen født 20/5-1880, Glud,Bjerre Herrede, Vejle Amt, har fundet hende 1894, hvor hun er konfirmeret, men herefter kan jeg ikke finde flere spor omkring hende, ved at hun omkring år 1900 er udvandret til Amerika, måske er hun blevet gift inden afrejsen, har også kigget på lister på invandring Amerika, men har heller ikke fundet hende her.  Hendes forældre hedder Ole Hansen og Jensine Iversen. 
Er der nogle gode ideer til hvordan jeg komme videre

Britta Hansen
14 Feb 2020 - 13:12:15
Svar: Hjælp til at finde min fars moster

Hej Merete

I Udvandrerarkivet ser vi en Ane Hansen fra Glud Vejle, der rejser til USA i august 1904. Hun er dog kun 22 år gammel.

Vi ser din Ane Hansen i FT1901 i Skjold, Bjerre, Vejle

Venlig hilsen

Britta Hansen

Merete Jepsen
15 Feb 2020 - 10:04:16
Svar: Hjælp til at finde min fars moster

Tak for svar, den Ane Hansen som udrejser af Dk havde jeg også haft kig på men, tænkte at det ikke kunne være hende da fødselsår ikke er korrekt, derfor tænkte jeg at det måske er fordi hun er blevet gift inden hun er udrejst af Dk, men ved ikke lige hvordan jeg finder ud af det.

Jeg har også prøvet at finde ud af om der er en Ane Hansen fra Glud født 1882, det ser det ikke ud til at være, men kan der sket en ved fejl med registeringen  fødselsår ved udrejse og indrejse ?