Ikke logget ind
Forside / Forum / Hjælp til indtastning / Fejl i Danskerdatabasen

Jørgen Johannessen
25 Jan 2020 - 12:21
Fejl i Danskerdatabasen

DANSKERDATASEN

Ved godt det er helt nyt og der nok er nogle bugs endnu..

Når jeg linker nye f'ødte børn og folketellinger til en person f.eks "Maria Kjestine Hansen", født 19 Feb 1847, ændre hun navn i træstrukturen i forhold til det navn der er registreret under dåben..

nu hedder hun så Kirsten Jensen, igår Maria Kjestine Hansen, når jeg søger kan jeg kun finde "Kirsten Jensen" den anden er gone....

Klikker man på Kirsten Jensen, ser man nu hun hedder Maria Kjestine Hansen...

Navnet kommer fra et af børnenes fødsler "Claus Christian Schlüter" hvor indtaster har fået tydet hendes navn forkert.. Det skulle være rettet.

https://www.danishfamilysearch.dk/danskerbasen/person45982

Bente Pedersen
26 Jan 2020 - 13:23:58
Svar: Fejl i Danskerdatabasen

Hej Jørgen

fejlen er opstået som du selv skiver ved Claus Christian Schlüters sødsel - der var moderen under søgefeltet skrevet som Kirsten Jensen - det er nu rettet til Maria Kjerstine Hansen .

Vi håber det retter sig op efter natkørslen . Hvis det ikke er tilfældet så må vi have Dan til at se på det i næste uge :-)

hilsen Bente P. 

Jørgen Johannessen
26 Jan 2020 - 18:26:05

Hej Bente, 

Der er intet sket under natkørslen fra lørdag til søndag, så vi skal nok ha Dan til at kigge på det.

MVH

Jørgen

Bente Pedersen
27 Jan 2020 - 13:35:20

Der givet besked til Dan vedr. fejlen - og så håber vi den snarest bliver udbedret :-) 

vh Bente

Jørgen Johannessen
31 Jan 2020 - 11:45:05

Super, ser ud til at Dan har lavet det sådan nu at man selv kan rette det nu så man kan ændre personens navn., så det har jeg gjort.

Takker.. Dan.